google-site-verification=LA3jp9EWKi1b1Aa-TSp92L2P4ImQEjjjCcxqOZ-vUAk

Grilyje galima kepti ir veganiškus patiekalus

Nors dažniausi grilio patiekalai yra iš mėsos, tačiau šiuo būdu skanumynų gali išsikepti ir sveikos gyvensenos propaguotojai. Kepsninėse patariama čirškinti egzotines jūros gėrybes, skirtingų rūšių sūrius, daržoves, kviečių dešrą, sojų kepsnelius bei dešreles.

 Halumi sūris

Skaniai sūrus, puskietis ožkos ir avies pieno halumi sūris dėl savo savybių idealiai tinka kepti grilyje. Nekeptas yra gan kietokas, tad ne itin tinka tokiam užkandžiavimui. Bet iškeptas atviroje ugnyje ar keptuvėje, išorėje pasidengia traškia ruda plutele, o vidus suminkštėja, tačiau pats sūris neišsilydo iki varvėjimo.

O receptų šiam sūriui tikrai gausu: patariama keptą smulkinti į salotas, verti ant iešmelio ar tiesiog užsidėti ant sumuštinio. Arba, sekant graikų tradicijomis, vynioti į pitą su daržovėmis ir padažu. O norint, jog iešmelis kepant neužsidegtų, reikėtų trumpam jį pamirkyti vandenyje.

Kepimui tinka sojos, jūros gėrybės

Specialistai teigia, kad gerai paruoštas sojų kepsnys skonio savybėmis tikrai nenusileidžia mėsai. Tereikia gardaus marinato, atviros ugnies ir kepsnio iš sojų ar kitų augalinių kultūrų. Galima kepti kaip didkepsnį ar supjaustyti mažesniais gabalėliais ir kartu su daržovėmis mauti ant iešmelio. Paruošimo galimybės neribotos.

Patariama ugnyje kepti ir jūros gėrybes.  Ant žarijų kepti idealiai tinka tunas, lašiša, dorada. Taip pat – krevetės, kalmarai, aštuonkojai.

Tradiciniai graikiški suktiniai gyros su halumi sūriu

Reikės: 200 g halumi sūrio, pita duonelės, indelio graikiško jogurto, vieno pomidoro, raudonojo svogūno, pusės česnako, vienos citrinos sulčių, dviejų šaukštų alyvuogių aliejaus, druskos bei pipirų.

Gaminame: halumį supjaustykite nedideliais gabalėliais, sumaukite ant medinio iešmelio ir kepkite ugnyje, kol išorė apskrus. Tuomet ruoškite padažą: graikišką jogurtą sumaišykite su smulkiai kapotu česnaku, citrinų sultimis, įtarkuokite citrinos žievelės, įpilkite alyvuogių aliejaus, pagardinkite druska su pipirais ir išmaišykite. Sūriui iškepus, dėkite į gausiai padažu išteptą duonelę, pridėkite pjaustytą pomidorą ir svogūną.

Sojos kepsniai su trimis skirtingais marinatais

Pomidorų-paprikų marinatui reikės: 2 sojos kepsnių, 5 šaukštų neutralaus augalinio aliejaus, 2 šaukštų pomidorų tyrės, 2 šaukštų sojos padažo, 1 šaukšto paprikos miltelių, 1 šaukštelio garstyčių, 1 šaukštelio juodųjų pipirų, 1 šaukštelio česnako miltelių

Žolelių marinatui reikės: 2 sojos kepsnių, 6 šaukštų neutralaus augalinio aliejaus, 1 šaukšto šviežių citrinos sulčių, 1 šaukšto čiobrelių, 1 šaukšto rozmarino, ½ šaukštelio raudonėlio 1 šaukštelio druskos, ½ šaukštelio pipirų.

Kario marinatui reikės: 2 sojos kepsnių3 šaukštų sezamo aliejaus, 2 šaukštų neutralaus augalinio aliejaus, 1 šaukšto sojos padažo, 1 šaukštelio kario prieskonių, 1 šaukštelio šviežių citrinos sulčių, ½ šaukštelio ciberžolės prieskonių, ½ šaukštelio imbiero (tarkuoto), žiupsnelio druskos ir pipirų

Gaminame: Sojų kepsnius sudėkite į didelį puodą ir užpilkite verdančiu vandeniu. Mirkykite apie 15 minučių. Kartkartėmis kepsnius apverskite. Sojos kepsnius nusausinkite, išspauskite vandenį ir atidėkite į šalį. Atskirai sumaišykite marinatus. Į kiekvieną marinatą įdėkite po 2 kepsnius ir įtrinkite iš visų pusių. Leiskite kepsniams marinuotis bent 30 minučių arba palikite visai nakčiai. Kepsnius apkepkite ant grotelių iš abiejų pusių, kad išorėje susidarytų graži plutelė, bet viduje liktų sultingi.

Krevečių iešmeliai su ananasais

Reikės: 1 ananaso, 900 g išvalytų žalių krevečių su uodegėlėmis, 3 šaukštai neutralaus aliejaus, 1 žaliosios citrinos sulčių, 2 šaukštelių druskos, žiupsnelio aitriųjų pipirų dribsnių, 3 šaukštų ištirpinto sviesto, 2 šaukštų kapotos šviežios kalendros, 2 smulkintų česnako skiltelių, bambukinių iešmelių, žaliosios citrinos patiekimui (nebūtina).

Gaminame: bambukinius iešmelius pamirkykite kelias valandas vandenyje, kad šie nesudegtų ant grotelių. Ananasą supjaustykite dideliais gabalėliais. Saują ananaso gabalėlių sutrinkite dubenyje arba grūstuve, kol gausite tyrę (ji bus naudojama marinatui). Jei jūsų ananasai nėra pakankamai minkšti, naudokite trintuvą. Dubenyje sumaišykite aliejų, žaliosios citrinos sultis, ananasų tyrę, druską ir aitriųjų pipirų dribsnius. Maišykite, kol druska ištirps. Į dubenį sudėkite krevetes ir viską maišykite, kol šios pasidengs marinatu. Uždenkite ir palikite marinuotis kambario temperatūroje maždaug 30 min. Krevečių ir ananasų gabalėlius susmeikite ant iešmelių ir sudėkite ant skardos. Dubenyje sumaišykite sviestą, kalendrą ir česnaką. Kepkite krevečių ir ananasų iešmelius ant vidutinės ugnies maždaug po 2 minutes iš abiejų pusių (kepimo laikas gali skirtis nuo krevečių dydžio). Išimkite iešmelius ir konditeriniu šepetėliu aptepkite sviesto mišiniu.

Virš žarijų kepti daržovių iešmeliai

Reikės: 800 g cukinijų; 800 g geltonųjų paprikų; 800 g raudonųjų paprikų; 200 ml alyvuogių aliejaus; 150 obuolių acto; 60 ml balzaminio acto; 50 ml sojų padažo; 4-5 skiltelės česnako; 2 arbat. šaukšt. paprikos miltelių ir prieskonių pagal skonį.

Gaminame: Atskirame inde paruoškite marinatą iš sumaišyto alyvuogių aliejaus, obuolių ir balzaminio acto. Supjaustykite daržoves vienodo dydžio gabalėliais ir sudėkite į plastikinį maišelį be skylučių. Tuomet įspauskite smulkiai supjaustytą česnaką, pabarstykite prieskoniais, supilkite sojų padažą ir pagamintą marinatą. Maišelį uždarykite ir gerai papurtykite, kad viskas jame susimaišytų. Palikite marinuotis 15 minučių. Vėliau suverkite ant iešmelių ir virš žarijų kepkite apie 10 minučių.

Keptas agurkas

Reikės: 10 nedidelių agurkų; 1/3 puodelio raudonojo vyno acto; 1/3 puodelio alyvuogių aliejaus; 2 valg. šaukšt. maltų česnakų; žiupsnelio druskos.

Gaminame: Supjaustykite agurkus ketvirčiais. Atskirame dubenėlyje išmaišykite actą, alyvuogių aliejų, česnaką ir druską, įdėkite agurkus ir palikite marinuotis 10–15 minučių. Vėliau agurkus dėkite ant grilio, tačiau būtinai ant vidutinio stiprumo kaitros. Kepkite apie 10 minučių ir nuolat stebėkite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *