Kaip pagaminti skanius šaltibarščius?

Vasarą šis patiekalas  yra tikras skanėstas ir atsigaivinimo būdas.  Todėl nekeista, kad dažnai jį užsisakome restoranuose, ne  vienuose namuose jie gaminami pačių šeimininkų. Šeimos turi savo receptus, kokiais ingredientais skaninti šį valgį. Tačiau tikimės, kad keli patarimai padės išgauti dar įvairesnių šaltibarščių skonių. Pateikiame ir šaltibarščių receptų veganams.

  „Kitokie šaltibarščiai

Šaltibarščiams galima rinktis tiek žalius, tiek įsigyti jau išvirtus arba konservuotus burokėlius, ilgavaisius ar trumpavaisius šviežio derliaus agurkus bei krapus. Kefyrą galima keisti pasukomis ar jogurtu, vietoje vištų kiaušinių išmėginti putpelių kiaušinius, o daržoves papildyti traškiais ridikėliais.

Tiems, kas skaičiuoja kalorijas, vertėtų žinoti, jog patys šaltibarščiai yra gana dietiški – 100-tas gramų turi apie 50–70 kilokalorijų.Vis dėlto tas proporcijas galima pakeisti renkantis pieno produktų riebumą. Kaloringu patiekalu šaltibarščiai tampa tuomet, kai su jais valgoma daug bulvių, ypač keptų aliejuje. Tad skaičiuojantiems kalorijas paprasčiausiai patariama riboti bulvių garnyro kiekį, bulves virti, o ne kepti. Taip pat galima išbandyti saldžiąsias bulves, jos turi itin daug sveikatai naudingų medžiagų.

Šaltibarščiai su pasukomis

Nors gaminant šaltibarščius dažniausiai naudojamas kefyras, jį galima pakeisti ir pasukomis. Jos priskiriamos itin vertingiems mažesnio riebumo pieno produktams, vertinamos dėl gausaus lecitino kiekio. Jis padeda lėtinti senėjimo procesus, apsaugoti nervines ląsteles, stiprinti odos bei plaukų struktūrą, reguliuoti cholesterolio kiekį.

Jeigu pasirinksite riebų kefyrą, vietoje pasukų patariama naudoti mineralinį vandenį. Geriausiai būtų rinktis sūrų, tada papildomai galėsite nenaudoti druskos.

Reikės: 1 l kefyro, 0,5 l pasukų arba 0,5l sūraus mineralinio vandens, 0,5 kg agurkų, stiklainio marinuotų arba raugintų burokėlių, ryšulio svogūnų laiškų ir krapų, druskos pagal skonį. Taip pat, žinoma, virtų kiaušinių ir bulvių.

Kefyrą, pasukas (arba mineralinį vandenį) ir burokėlius su visu jų skysčiu sumaišykite. Agurkus nulupkite, supjaustykite nedideliais gabaliukais ir kartu su smulkiai supjaustytais žalumynais sudėkite į šaltsriubę. Pagardinkite druska ir leiskite pastovėti šiek tiek laiko, kad susimaišytų skoniai. Kiaušinius kietai išvirkite (7 min.), taip pat ir bulves – patariama su lupenomis (apie 15–20 min.), svarbu nepervirti. Kiaušiniais, smulkintais pagal skonį, papuoškite sriubą dubenėlyje.

Lenkiški šaltibarščiai

Reikės: 45 švieži burokėliai, geriausia dar su viršūnėmis, 2 nulupti ir sutarkuoti agurkai , 6 sutarkuoti, 3 šaukštai šviežių susmulkintų krapų, 2 pundeliai svogūnų susmulkintų laiškų – gali būti su galvutėmis, 4 stiklinės natūralaus jogurto, 4 stiklinės kefyro arba pasukų, 1 stiklinė grietinės, druskos ir pipirų pagal skonį, 3 kietai virti, ketvirčiais supjaustyti kiaušiniai.

Nuimkite burokėlių lapus, o stiebelius susmulkinkite ir dėkite į didelį puodą. Burokėlius nulupkite, sutarkuokite ir suberkite į keptuvę. Įpilkite šalto vandens tiek, kad apsemtų burokėlius, ir pasūdę patroškinkite (apie 15 min.). Į puodą sudėkite smulkintus agurkus, ridikėlius, krapus, svogūnus, jogurtą, kefyrą, grietinę ir troškintus burokėlius, kai šie atvės. Pagardinkite druska ir pipirais, papuoškite kiaušiniu.

Veganiški saulėgrąžų pieno šaltibarščiai

Reikės: pusės stiklinės saulėgrąžų sėklų, tiek pat anakardžių riešutų, indelio marinuotų burokėlių, vieno šviežio agurko, poros svogūnų laiškų, žiupsnelio krapų, druskos, juodųjų pipirų, 1 citrinos.

Šių šaltibarščių kefyro alternatyvą pasigaminsite smulkintuve susmulkinę per naktį išmirkytas saulėgrąžų sėklas. Taip pat į smulkintuvą sudėkite anakardžius, supilkite išspaustos citrinos sultis, suberkite druską, įpilkite 3 stiklines vandens. Viską gerai suplakite ir supilkite į dubenį. Tuomet sudėkite marinuotus burokėlius, supjaustytus svogūnu laiškus, agurkus, krapus, pagardinkite pipirais. Užpilkite turimą saulėgrąžų, riešutų bei vandens mišinį ir ragaukite.

Galima pasigaminti ir sveikuolišką garnyrą. Tam prireiks bulvių, druskos, pipirų ir maltos saldžiosios paprikos.

Įkaitinkite orkaitę, supjaustykite bulves piršto storio šiaudeliais, apibarstykite prieskoniais ir kepkite, kol daržovės taps auksinės spalvos. Toks šaltibarščių garnyras – sveikas, gardus, originalus, be blogųjų riebalų ir nereikalingų kalorijų.

Sojų pieno šaltibarščiai

Reikės: 1 litro sojų pieno, indelio marinuotų burokėlių, 1 šviežio agurko, keleto svogūnų laiškų, žiupsnelio krapų, druskos ir pipirų, indelio graikiško sojų jogurto, 1 citrinos.

Į dubenį supilkite sojų pieną, išspauskite citrinos sultis, viską išmaišykite. Palaukę 5 minutes, kol pienas sutirštės, supilkite jogurtą, sudėkite burokėlius, pjaustytus svogūnų laiškus, agurkus, suberkite krapus, druską bei pipirus. Dar geresnį skonį patiekalui suteiksite jį pašaldę šaldytuve, todėl šiek tiek kantrybės ir ragaukite šiuos veganiškus šaltibarščius.

Labai lengva paįvairinti šiuos šaltibarščius.

Patariama į juos įdėti ridikėlių, avokadų ar netgi konservuotų kukurūzų. Tai šiam patiekalui suteiks originalų skonį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *